سبد خريد شما : 0 مورد
جمع : تماس بگیرید
سبد خريد شما خالي ميباشد !
محصول بروزرساني
صورتحساب کن
ورود ثبت نام

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *
دوشنبه, 04 مرداد 1400 ساعت 13:56

چرا برای کامپیوتر باید از یو پی اس استفاده کرد؟

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

چرا برای کامپیوتر باید از یو پی اس استفاده کرد؟

اکثر دستگاه های یو پی اس علاوه بر عمل به عنوان یک پشتیبان هنگامی که خاموشی برق ، به عنوان سیستم های اطمینان بخش تامین جریان الکتریسیته برای کامپیوتر و لوازم جانبی را فراهم می سازند. اگر کامپیوتر یک جریان ثابت از برق دریافت نکند، اغلب آسیب ها، مانند خرابی سخت افزارها، تخریب پایگاه داده و … می تواند رخ دهد.

در حالی که یک سیستم UPS برای تکمیل یک سیستم کامپیوتری نیست، ولی از جمله یکی از مهمترین بخشهای محافظتی به عنوان بخشی از رایانه شما همیشه توصیه می شود.

کامپیوترها در مقابل یک وقفه خرابی غیر منتظره برق حساس و آسیب پذیرند. کامپیوتر اگر به درستی خاموش نشود، باعث می گردد هارد دیسک، اجزای ضروری که داده ها را ذخیره می کنند، آسیب ببینند. سیستم شما ممکن است دیگر قادر به شناسایی هارد دیسک نباشد، یا ممکن است هارد دیسک قادر به چرخش درست نباشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، هر چیزی از قطع شدن موقت به از دست رفتن داده یا حتی ایجاد مشکلات سخت افزاری داخلی رخ می دهد. فرایند بازیابی داده های از دست رفته اغلب غیرممکن است و موجب اتلاف در زمان، انرژی و هزینه شود.

 

 

اهمیت استفاده یو پی اس برای کامپیوتر

آنچه که کامپیوتر شما از شبکه قدرت ایران انتظار می رود، برق 220 ولت AC است که در 50 هرتز نوسان دارد (ولتاژ در واقع یک نیرو یا انرژی الکتریکی است که سبب ایجاد جریان الکتریکی در سیم یا مدار می شود. واحد اندازه گیری آن ولت است و در مدارات الکتریکی با (V) نشان داده می شود.) یک کامپیوتر می تواند تفاوت های جزئی را از این مشخصات تحمل کند، اما انحراف قابل توجه سبب می شود که منبع تغذیه کامپیوتر خراب شود. یک یو پی اس بطور کلی کامپیوتر را در مقابل چهار مشکل قدرت برق مختلف محافظت می کند:

  • وقتی ولتاژ افزایش می یابد ، افزایش بار زمانی که ولتاژ در محدوده بزرگتری از محدوده فوق الذکر قرار گیرد.
  • کاهش بار زمانی ولتاژ در محدوده کمتری از محدوده فوق الذکر
  • خرابی کامل برق – زمانیکه شبکه برق قطع می گردد یا فیوز ساختمان می پرد.
  •  اختلاف فرکانس – زمانی که قدرت در چیزی غیر از 50 هرتز نوسان می کند.

داشتن یک منبع تغذیه کم یا زیاد می تواند مشکلاتی را نیز ایجاد کند. ولتاژ بالا می تواند منجر به گرمای بیش از حد شود که هرگز برای تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی مناسب نیست. ولتاژ پایین می تواند مانع از بروزرسانی کامپیوتر در سطوح بهینه آن شود.

قدرت خالص یک مساله مهم دیگر برای کامپیوترها است. اگر شما در یک ساختمان قدیمی هستید یا در ناحیه خاصی قرار دارد، گاهی اوقات قدرت بواسطه دیوار خروجی ساختمان نادیده گرفته می شود. قدرت خالص دارای ولتاژ و فرکانس مناسب است. قدرت ناخالص باعث می شود کامپیوتر شما به سختی کار کند، ناکارآمد شدن اجزای داخلی آنرا فراهم آورد.

از همین رو برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از اختلالات برق به کامپیوتر استفاده از یو پی اس اکیدا توصیه می گردد.

خواندن 147 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

 تمامی حقوق این وب سایت برای رامان انرژی محفوظ می باشد