چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 06 مرداد 1400 ساعت 18:22

انتخاب یو پی اس مناسب

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یو پی اس مناسب برای کار

یو پی اس مناسب برای کار  : برای اطمینان از اینکه شما همیشه یو پی اس مناسب با نیازهای خود را انتخاب می کنید.

 

حتما این هشت مورد را در طول فرایند انتخاب در نظر بگیرید:

 

توپولوژی

سوال شماره یک این است که آیا شما باید یک یو پی اس تبدیل تک، تبدیل دوگانه و یا چند حالته بگیرید؟

پاسخ تا حد زیادی به این بستگی دارد که چقدر بهره وری انرژی برای سازمان شما نسبت به حفاظت مهم است.

یو پی اس های تبدیل تک کارآمد تر از دستگاه های تبدیل دوگانه هستند، اما حفاظت کمتری دارند. که آنها را برای بارهایی که تحمل بالاتری برای شکست دارند، مناسب می کند.

به طور خاص تر، یو پی اس های آماده به کار (اساسی ترین نوع یو پی اس تبدیل واحد) به طور کلی بهترین گزینه برای برنامه های کاربردی کوچکتر، مثل دسکتاپ و راه حل های لحظه ای هستند، در حای که یو پی اس های خط تعاملی به طور معمول برای سرور کوچکتر، ذخیره سازی و شبکه برنامه های کاربردی مستقر در مراکز با دسترسی به برق AC نسبتا عاری از مشکل، ترجیح داده می شوند.

یو پی اس های تبدیل دوگانه، که بالاترین سطح حفاظت را ارائه می دهند، کمتر کارآمد هستند، اما معمولا انتخاب استانداردی برای حفاظت از سیستم های ماموریت بحرانی می باشند.

یو پی اس های چند حالته اگرچه ممکن است گران تر از سیستم های تبدیل تک یا دوگانه باشند، بهترین انتخاب برای شرکت هایی که به دنبال رسیدن به یک ترکیب بهینه هم از بهره وری و هم ازحفاظت هستند، می باشند.

 

 

تک فاز در مقابل سه فاز

زمانی که ابزار برق تولید می کند، آن در سطح سه فاز است. این نوع از برق در دسترس تقریبا همه مشتریان تجاری و صنعتی است، چرا که آنها به طور معمول مصرف کنندگان زیادی از برق هستند.

برق سه فاز از سه “فاز” سیم جداگانه استفاده می کند، که اجازه می دهد برق بالاتر به یک نقطه یا بار تک تحویل داده شود. اکثر صاحب خانه ها تنها برق تک فاز در دسترس دارند، زیرا خانه ها معمولا کاربران قدرت کوچک هستند.

برق تک فاز از طریق یک یا دو سیم فاز، که از ابزار سیستم برق سه فاز با استفاده از ترانسفورماتور مشتق شده اند، تحویل داده می شوند.

یو پی اس های تک فاز تمایل دارند یک گزینه معقول و مقرون به صرفه برای برنامه های کاربردی ساده تر و کوچکتر با الزامات کیلو ولت آمپر پایین باشند، که معمولا در خانه، کسب و کارهای کوچک و در دفاتر راه دور و یا ماهواره ای که در آن قدرت محاسباتی کمتر از ۲۰٫۰۰۰ ولت آمپر است، دیده می شوند.

یو پی اس های سه فاز به طور کلی انتخاب برای برنامه های کاربردی کیلو ولت آمپر بالا، که معمولا پیچیده تر و دارای تراکم محاسبه بالا هستند را ترجیح می دهند.

ساختمان های بزرگ چند طبقه، مراکز داده و تاسیسات صنعتی حفاظت از فرآیندهای با قدرت بالا، به طور معمول مشتریان یو پی اس سه فاز هستند، زیرا آنها نیاز به توزیع مقادیر زیادی از برق در مسافت های نسبتا طولانی دارند.

امتیاز یو پی اس در مقدار بار است، در ولت-آمپر (VA)، که برای پشتیبانی طراحی شده است. یو پی اس ها با رتبه / امتیازی به کمی ۳۰۰ VA و به زیادی  ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ VA یا بیشتر، در دسترس هستند.

از این روش بسیار اساسی برای تعیین یو پی اس تقریبی ای که سازمان شما نیاز دارد استفاده کنید:

  1. یک لیست از تمام تجهیزاتی که یو پی اس شما محافظت خواهد کرد تهیه کنید.
  2. تعیین کنید که هر دستگاه داخل لیست چه مقدار ولت و آمپر دریافت می کند.
  3. برای هر دستگاه، ولت را در آمپر ضرب کنید تا به شکل VA برسید.یو پی اس مناسب برای کار
  4. تمام اشکال VA را با هم جمع کنید.
  5. مجموع این رقم را در ۱٫۲ ضرب کنید، تا در اتاق را برای رشد بسازید.

یو پی اس ی که شما می خرید باید یک امتیاز برابر یا بیشتر از تعداد نهایی ای که شما در مرحلع ۵ به آن رسیدید داشته باشد، مگر اینکه شما اطلاعات بار دقیق تری برای تجهیزاتی که در حال حفاظت از آنها هستید داشته باشید.

 

در اینجا چند ملاحظات اضافی ای که به باید خاطر داشته باشید عبارتند از:

  • تکیه تنها بر روی رتبه بندی پلاک ممکن است منجر به این شود که شما سیستم یو پی اس بزرگ انتخاب کنید، بنابراین همیشه با استفاده از ابزار ماشین حساب تولید کننده تجهیزات اندازه خود را حساب کنید، در صورت موجود بودن.یو پی اس مناسب برای کار
  • اکثر تولید کنندگان ابزار مبتنی بر وب و یا اندازه قابل دانلود دارند که می توانید از نزدیک قدرت دریافتی تجهیزات خود را بر اساس پیکربندی ای که استفاده می کنید، تخمین بزنید.
  • هنگام توسعه یک معماری حفاظت از قدرت متمرکز، شما به طور معمول kVA UPS بزرگتر از یک طرح حفاظت از قدرت توزیع را گسترش می دهید.
  • اگر یو پی اس شما از موتور، درایوهای با سرعت متغیر و یا پرینتر های لیزری حمایت می کند، ظرفیت VA بیشتری به نیاز خود اضافه کنید تا برای قدرت هجومی زیادی که در زمان راه اندازی دستگاه رخ می دهد، حساب شود.یو پی اس مناسب برای کار
  • فروشنده یو پی اس شما می تواند در انتخاب یو پی اس مناسب و امتیاز برای این نوع برنامه های کاربردی کمک کند.یو پی اس مناسب برای کار
  • شرکت هایی که پیش بینی رشد سریع نزدیک و یا میان مدت دارند، باید از چند پله بالاتر از ۱٫۲ در هنگام ساختن در اتاق برای رشد در روش بالا استفاده کنند.یو پی اس مناسب برای کار
  • بنابراین سازمان هایی که انتظار می رود سرور سخت افزاری خود را به زودی ارتقاء دهند، به عنوان سرور های جدیدتر باید الزامات قدرت بالاتر از مدل های قدیمی تر داشته باشند. 

یو پی اس ها در طیف وسیعی از عوامل شکل می آیند که به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

rack-mounted و مستقل. بزرگترین یو پی اس ها در عوامل شکل rack-mounted در دسترس نیستند، بنابراین شرکت ها با الزامات قدرت قابل توجهی تقریبا همیشه از دستگاه های مستقل استفاده می کنند.یو پی اس مناسب برای کار

برای شرکت های با نیازهای متواضع تر، تصمیم گیری بین یو پی اس های rack-mounted و مستقل تا حد زیادی یک موضوع فلسفه طراحی مرکز داده است. برخی سازمان ها در تلاش برای تحکیم سخت افزار تا حد امکان در محوطه خود از یو پی اس های  rack-mounted استفاده می کنند.

دیگران ترجیح می دهند مقدار فضای قفسه های موجود برای سرور را با استفاده از یو پی اس های مستقل به حداکثر برسانند. از نقطه نظر فنی و مالی، رویکرد آن ذاتا به دیگری برتر نیست.

خواندن 160 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 06 مرداد 1400 ساعت 18:43
Super User

آخرین‌ها از Super User

موارد مرتبط